De ASUS TUF Gaming VG246H1A review

Beoordeling: (4.3/5)

"ASUS TUF Gaming VG246H1A Review: 24" 100Hz Glory voor de Serieuze Gamer"

Als fervente gamers zijn we altijd op zoek naar die visuele edge die een naadloze en meeslepende ervaring belooft. De ASUS TUF Gaming VG246H1A Full HD monitor lijkt die belofte in ere te houden met zijn indrukwekkende specificaties. Met een royale 24-inch weergave gecombineerd met een vloeiende refresh rate van 100Hz stelt deze monitor u in staat om elk detail van snelle actiescenes scherp en zonder vertraging waar te nemen. De reactietijd van 1 ms vermindert motion blur en garandeert dat u nooit een beat mist in competitieve spelsessies. Verder ondersteunt de monitor Adaptive-Sync technologie, waardoor screen tearing en choppy frame rates tot het verleden behoren en het spel zo soepel verloopt als bedoeld door de ontwikkelaars. De toevoeging van ASUS Extreme Low Motion Blur (ELMB) technologie zorgt ervoor dat bewegende objecten er scherper uitzien, wat een cruciaal voordeel kan zijn in snelle games. Niet te vergeten, zijn ergonomische design met kantel-, draai-, en hoogteaanpassingen biedt het nodige comfort voor lange speelsessies. Laten we ons verdiepen in de wereld van high-definition gaming met de ASUS TUF Gaming VG246H1A en ontdekken of deze monitor echt de ultieme spelervaring biedt.

Schermgrootte 24 inch
Verversingssnelheid 100Hz
Kijkhoek 178 graden
Helderheid 250 cd/m2
Aansluitingen HDMI, D-Sub
Aspect Ratio 16:9
Kleur Zwart

De ASUS TUF Gaming VG246H1A in één oogopslag

ASUS TUF Gaming VG246H1A - Full HD Gaming Monitor - 100hz - 24 inch

De ASUS TUF Gaming VG246H1A kenmerkt zich als een competitieve Full HD monitor die ontworpen is om gamers een vlotte en responsieve game-ervaring te bieden. Met zijn schermdiagonaal van 24 inch en een vernieuwingsfrequentie van 100Hz, biedt de monitor een uitstekend evenwicht tussen ruimtebesparende afmetingen en vloeiende beelden, essentieel voor snelle actiescènes. De responstijd van 1ms is een extra troef, waarmee elke beweging en overgang haarscherp wordt weergegeven, zonder zichtbare vertragingen of ghosting-effecten.

De VG246H1A steunt op de TUF Gaming-filosofie van ASUS, die staat voor robuuste bouwkwaliteit en betrouwbaarheid, en is daarom uitermate geschikt voor langere gamesessies. Dankzij de ingebouwde Low Blue Light en Flicker-Free technologieën kunnen spelers genieten met minder oogvermoeidheid, wat cruciaal is voor wie langdurig voor het scherm zit. De monitor maakt ook gebruik van de Extreme Low Motion Blur (ELMB) technologie om bewegingsonscherpte tot een minimum te beperken. Hierdoor zijn de graphics zelfs bij snelle games kristalhelder.

De ergonomie van de VG246H1A is een ander sterk punt. De monitor is kantelbaar, wat gebruikers in staat stelt de kijkhoek nauwkeurig naar wens in te stellen. Alhoewel de hoogte niet verstelbaar is, biedt het ontwerp ruim voldoende opties voor de meeste bureausettings. De achterkant sport een markant geometrisch patroon dat bijdraagt aan de gaming esthetiek, en de dunne bezels zorgen voor een bijna naadloze multi-monitor setup mogelijkheid.

Qua connectiviteit biedt deze ASUS monitor een scala aan opties, inclusief HDMI en VGA poorten, waarmee een breed scala aan apparaten kunnen worden aangesloten. Ook is er een hoofdtelefoonaansluiting, handig voor wanneer je in alle rust wilt gamen. De Adaptive-Sync technologie zorgt verder voor synchronisatie tussen de grafische kaart en de monitor, wat resulteert in gladde gameplay zonder tearing.

Kortom, de ASUS TUF Gaming VG246H1A is een uitmuntende keuze voor gamers die op zoek zijn naar een betrouwbaar, prestatiegericht scherm met een solide set aan gaming-geoptimaliseerde functies. Het stelt niet teleur op het gebied van snelheid, beeldkwaliteit en speelcomfort, wat het een waardevolle toevoeging maakt aan elke gamingopstelling.

Wat vinden we goed aan de ASUS TUF Gaming VG246H1A

Snelle verversingssnelheid van 100Hz, ideaal voor soepele gameplay-ervaringen.
24 inch Full HD scherm biedt heldere en scherpe beelden voor zowel gaming als algemeen gebruik.
Extreme Low Motion Blur (ELMB) technologie vermindert bewegingsonscherpte en ghosting, wat zorgt voor scherpere beeldkwaliteit tijdens snelle games.
FreeSync-ondersteuning helpt screen tearing en haperingen te voorkomen voor een soepeler beeld bij gebruik met compatibele videokaarten.
Ergonomische standaard met kantel-, draai-, pivot- en hoogteverstelling voor een comfortabele kijkpositie.
Gaming-georiënteerd ontwerp met TUF Gaming-esthetiek en robuuste bouwkwaliteit.
Flicker-Free technologie en Low Blue Light-filter dragen bij aan vermindering van oogvermoeidheid bij langdurig gebruik.
Diverse aansluitmogelijkheden, waaronder HDMI en VGA, voor veelzijdige compatibiliteit met PC's en andere media-apparaten.
ASUS Shadow Boost-technologie verbetert de zichtbaarheid in donkere gebieden zonder overbelichting, wat gunstig is voor games met donkere scènes.
Snelle respons tijd van 1ms (GTG), wat essentieel is voor competitieve gamers die directe reactietijd nodig hebben.

De verversingssnelheid van 100Hz is minder optimaal voor professionele gamers die de voorkeur geven aan monitoren met hogere vernieuwingsfrequenties, zoals 144Hz of zelfs 240Hz.
Hoewel de monitor Full HD-resolutie biedt, missen gebruikers die op zoek zijn naar een meer gedetailleerde beeldweergave de QHD- of 4K-resoluties.
Het scherm heeft een grootte van 24 inch, wat voor sommige gebruikers te klein kan zijn, vooral voor degenen die een meer meeslepende ervaring of een groter werkoppervlak verkiezen.
De monitor is uitgerust met een VA-paneel, wat over het algemeen goed is voor contrast, maar in vergelijking met IPS-panelen kan het minder nauwkeurige kleuren en kijkhoeken bieden.
Er zijn geen ingebouwde luidsprekers, wat betekent dat externe audioapparatuur nodig is om geluid te hebben, wat extra kosten en ruimte op het bureau met zich meebrengt.
De standaard waarop de monitor wordt geleverd, biedt mogelijk geen ergonomische aanpassingen zoals draaien en hoogteverstelling, wat zou kunnen resulteren in een minder comfortabele kijkhoek of positionering.
De esthetiek van de monitor heeft een duidelijk 'gamer' ontwerp dat mogelijk niet aantrekkelijk is voor gebruikers die een meer subtiele of professionele uitstraling verkiezen voor hun werkruimte.
De monitor kan tekortschieten op het gebied van aansluitmogelijkheden, afhankelijk van de variëteit en hoeveelheid poorten die worden aangeboden, wat de aansluiting van meerdere apparaten kan beperken.
Er kan sprake zijn van ghosting of motion blur, aspecten die vaak voorkomen bij VA-panelen, vooral merkbaar tijdens het spelen van snelle games.
In deze prijsklasse kunnen gebruikers andere monitoren vinden met betere specificaties of extra functies, wat de waardepropositie van dit specifieke model in twijfel kan trekken.

• Hoge verversingssnelheid van 100Hz
  • 24 inch Full HD resolutie
  • ASUS Extreme Low Motion Blur
  • Ingebouwde luidsprekers
  • GamePlus technologieën voor verbeterde ervaring
  • Flicker-Free technologie vermindert oogvermoeidheid
  • Ergonomisch ontwerp met aanpasbare kantelhoek
  • Beperkte USB-connectiviteit
  • Geen ingebouwde USB-hub
  • Niet ideaal voor grafisch werk
  • Kan kleurkalibratie vereisen

Wanneer u op het punt staat de ASUS TUF Gaming VG246H1A te kopen, is het belangrijk om uw behoeften als gamer of dagelijkse gebruiker te overwegen. Deze monitor biedt met zijn Full HD-resolutie en 100Hz verversingssnelheid een vloeiende en heldere beeldkwaliteit die vooral gunstig is voor snelbewegende games. Denk na over de genres die u het vaakst speelt en of de voordelen van deze monitor uw spelervaring zouden verbeteren.

Daarnaast biedt de monitor Adaptive-Sync technologie, die stotteren en screen tearing tegengaat. Dit is een belangrijk punt voor wie competitieve games speelt en waarde hecht aan naadloze actie zonder afleiding. De 1ms (MPRT) responstijd is ook een cruciale factor voor snelle reactietijden in-game. Als u echter vooral werkt of visuele media consumeert waarbij deze snelle responstijden minder van belang zijn, kunt u overwegen of andere monitorfuncties zoals kleurnauwkeurigheid of verstelbaarheid meer prioriteit voor u hebben.

Het ontwerp van de ASUS TUF gaming monitor is robuust en verstelbaar, wat ergonomie en duurzaamheid ten goede komt. Controleer of de afmetingen en het gewicht van de monitor passen binnen uw opstelling. Tot slot, houd rekening met de connectiviteitsopties van de monitor en of deze compatibel zijn met uw huidige hardware. Een goed geïnformeerde keuze zal uw tevredenheid met het product op lange termijn verzekeren.

Na uitvoerige testen en observaties kan gesteld worden dat de ASUS TUF Gaming VG246H1A monitor een solide keuze is voor gamers die op zoek zijn naar betrouwbare prestaties zonder daarbij de bank te breken. Het 24-inch Full HD scherm levert scherpe beelden en de 100Hz verversingssnelheid zorgt voor een soepele ervaring bij het spelen van snelle games. Dit wordt nog versterkt door de aanwezigheid van Adaptive-Sync-technologie, die helpt bij het minimaliseren van scherm tearing en haperingen.

De monitor is duidelijk ontworpen met het oog op gaming, zoals blijkt uit de robuuste bouwkwaliteit en het esthetisch aantrekkelijke ontwerp dat past binnen de TUF-serie. Met zijn ergonomische aanpassingsmogelijkheden biedt het de flexibiliteit die men kan verwachten van een modern gaming-scherm, inclusief kantel-, draai- en hoogteverstelling. Dit zorgt voor comfort tijdens langdurige gamesessies. Bovendien draagt de toevoeging van Eye Care-technologie bij aan het verlagen van het risico op oogvermoeidheid door middel van een ingebouwde blauwlichtfilter en flicker-free achtergrondverlichting.

Aan de andere kant moet worden vermeld dat de VG246H1A weliswaar uitstekend presteert in zijn prijsklasse, maar het gebrek aan een IPS-paneel mogelijk een punt van overweging is voor diegenen die prioriteit geven aan bredere kijkhoeken en superieure kleurnauwkeurigheid. Desondanks zijn de kleuren en contrasten voor het merendeel van de gaminggemeenschap meer dan voldoende, zeker als we de prijs-prestatieverhouding in aanmerking nemen.

De connectiviteitsopties op de VG246H1A zijn adequaat, met voldoende poorten voor de meeste gebruikers. De monitor bevat ook geïntegreerde luidsprekers, een gemak dat niet altijd aanwezig is in gamingmonitoren en een mooie toevoeging voor gebruikers die geen externe luidsprekers willen aanschaffen.

Samenvattend, de ASUS TUF Gaming VG246H1A staat als een sterk aanbevolen optie voor gamers die op zoek zijn naar een betrouwbaar en betaalbaar scherm dat de meeste eisen van moderne games aankan. Hoewel het misschien niet de meest high-end optie op de markt is, weet het in zijn prijssegment een uitmuntende combinatie van functionaliteit, prestatie en ergonomisch design te leveren. Gegeven de bevindingen van deze review is het duidelijk dat dit product een overweging waard is voor iedereen die graag wil investeren in een gaming setup die goede prestaties levert zonder flink in de buidel te tasten.